.:آجیل و خشکبار سید مصطفی:.

در صورت لزوم میتوانید با شماره تلفنهای 22847479 _09383755563_09125546884 تماس حاصل نمایید و یا به آدرس : خیابان شریعتی ، ابتدای پاسداران ( سه راه ضرابخانه سابق ) بین سروستان اول و دوم پلاک39 مراجعه فرمایید.

آشنایی با زرد آلو و خواص آن
ساعت ٢:۱٠ ‎ب.ظ روز جمعه ۳٠ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: برگه زردآلو ،خواص برگه زردآلو ،آشنایی با زردآلو ،بتاکاروتن و لیکوپن

 

 

 

 


 
محصولات
ساعت ۳:۳۳ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٢٥ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی:

 

 

محصولات

Products


 
آلو
ساعت ۱۱:۳٩ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٥ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی:

 

 

آلو یک میوه‌ی تک هسته‌ای از خانواده‌ی هلو  و زرد‌آلو  است.


 
خواص بادام زمینی
ساعت ۱۱:۱۸ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٥ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: خواص بادام زمینی ،فیبر ،فولات ،ویتامین و کربوهیدرات

 

 

 

بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست.


 
توت خشک
ساعت ۱٠:٥٦ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٥ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: توت خشک ،خواص توت خشک

 

پیشگیری از سرطان و افزایش طول عمر یکی از مهمترین خواص توت خشک می باشد


 
پیشگیری بهتر از درمان است
ساعت ٥:۳۳ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٢۱ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: قند ارگانیک ،طعم های مختلف ،دیابت ،قند خون

با مصزف قند ارگانیک از ابتلا به بیماری دیابت جلوگیری کنید

در طعم های ساده ، کاکائو ، دارچین ، هل و زنجبیل

بدون هیچ گونه

ماده افزودنی شیمیایی

قابل مصرف برای تمام سنین


 
گردو را به نام "غذای مغز" نیز می شناسند
ساعت ٢:٥۱ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱٥ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: فواید گردو ،غذای مغز ،منیزیم و فسفر ،ویتامین ها و عناصر

 

گردو را به نام "غذای مغز" نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیستبلکه ...


 
بادام فواید بسیاری برای بدن دارد
ساعت ۱٠:٤٥ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٥ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: مغز بادام ،خواص مغز بادام ،زنان باردار توجه کنند ،فواید بسیار

 

 

 

بادام فواید بسیاری برای بدن دارد، از جمله ......


 
آشنایی با بادام هندی ( کاشو) و خواص آن
ساعت ٢:٠۳ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٥ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: بادام هندی ،خواص بادام هندی ،سلامت استخوان ها و آرامش

کاشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است


 
انجیر و خواص آن
ساعت ۱٠:٢٠ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٤ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی:

انجیر منبع غنی فیبر غذایی و نیز منبع خوبی از منیزیم ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های C , B , A است.


 
عناب و خواص آن
ساعت ۱٠:٠٢ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٤ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: عناب ،فواید عناب ،آشنایی با عناب

 

 

 

عناب یکی از داروهای گیاهی است که دارای فواید بسیاری می باشد ، آیا از این فواید اطلاعی دارید؟


 
پسته قند خون را کاهش می‌دهد
ساعت ٢:۱٤ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی: پسته ،کربوهیدرات ،کلسترول ،قند خون

 

 


 
خواص آجیل و خشکبار
ساعت ۱:٥۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی:

۱) بعضی‌ها خیال می‌کنند آجیل ارزش غذایی ندارد و به قول معروف، شکم‌پرکن است! اصلا این‌طور نیست! آجیل منبع سرشاری از پروتئین، آهن، روی، کلسیم، پتاسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان است.
۲) بعضی‌ها فکر می‌کنند چربی آجیل، سلامت قلب را تهدید می‌کند
البته آجیل چرب است، اما چربی‌اش از نوع اشباع‌نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری ‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند. اغلب مغزهای موجود در آجیل شامل ۹۰ درصد اسیدهای چرب اشباع‌نشده هستند.
۳) برخی می‌گویند آجیل سرطان‌زاست
برعکس! انواع آجیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. این آنتی‌اکسیدان‌ها از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کنند. البته دیابتی‌ها برای مصرف آجیل باید میزان تقریبی انرژی و کربوهیدرات آجیل مصرفی روزانه‌ خود را محاسبه کنند و آن را از کل کالری و کربوهیدرات دریافتی روزانه‌شان کم کنند.
۴) بعضی‌ها هم از آن‌ور بام می‌افتند و می‌گویند آجیل هیچ ضرری برای بدن ندارد
این‌ هم اشتباه است! بالاخره آجیل‌ها پرکالری هستند و هر گرم آجیل، لااقل ۵ کالری انرژی غذایی تولید می‌کند. از نظر ارزش تغذیه‌ای، یک نعلبکی آجیل تقریبا ۶۰۰ کالری انرژی غذایی دارد؛ یعنی معادل ۲ بشقاب برنج! و به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف آجیل و مغزه‌ها به عنوان میان‌وعده و در حد متعادل باشد. وجود چربی‌های متراکم در انواع آجیل در افزایش وزن و بروز چاقی موثر است. ضمن این‌که آجیل،‌ سلامت دندان‌ها را هم به خطر می‌اندازد و بعضی از محتویات آجیل، مانند بادام زمینی، برای بعضی افراد به شکل آلرژن عمل می‌کند و حساسیت‌زا هستند.
افرادی که به بادام‌زمینی یا به دیگر اقلام موجود در آجیل حساسیت داشته باشند، با مصرف آن دچار واکنش‌های حساسیتی می‌شوند که این واکنش‌ها در بعضی از موارد می‌تواند بسیار شدید و حتی کشنده باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود این قبیل افراد از خوردن آجیل یا آن اقلام خاص چشم‌پوشی کنند. ضمنا افراد مبتلا به آسم هم باید از خوردن آجیل و خشکبار به طور کلی پرهیز کنند.
۵) می‌گویند فشارخونی‌ها باید قید تمام انواع آجیل را بزنند
نه! به فشارخونی‌ها توصیه می‌شود در صورت تمایل به مصرف آجیل، تا حد ممکن از آجیل‌های خام استفاده کنند و دور آجیل‌های بوداده و شور را خط بکشند. آجیل اگر به اندازه و به عنوان منبع تامین‌کننده بخشی از انرژی غذایی روزانه‌مان مصرف شود، ضرر که ندارد هیچ، مفید هم هست. اما بیماران مبتلا به فشارخون بالا باید حسابی مواظب باشند چون تحقیقات نشان داده مصرف آجیل‌های شور می‌تواند در افراد مبتلا به فشار خون بالا، منجر به شوک ناگهانی و ایست قلبی شود.


 
آجیل و خشکبار برای سلامتی بدن مفیدند
ساعت ۱:٢٥ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳٩۱   کلمات کلیدی:

بر اساس آخرین پژوهش‌ها، آجیل و مغزها مانند فندق، گردو، پسته نقش مهمی در تامین سلامتی بدن ایفا می‌کنند. بر خلاف تصور عوام که فکر می‌کنند این قبیل مواد خوراکی فاقد ارزش‌ غذایی هستند، باید گفت که این مواد غذایی منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی اکسیدانی هستند. مطالعات نشان می‌دهد مغزها یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تامین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است؛ همچنین دارای برخی خواص ضد سرطانی است
دانشمندان دانشگاه ایلینویز در آمریکا دریافته‌اند که یک مکمل غذایی حاوی ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم در روز، میزان ابتلا به سرطان های پروستات، ریه و روده را در حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین از پیشرفت سرطان سینه در زنان و بروز مشکلات پروستات در مردان جلوگیری می‌کند.
این دانه‌های خوراکی سرشار ازفسفر هستند که این ماده معدنی به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک می‌کند و نیز منبع سرشار ازمنیزیم است که این عنصر نیز در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب نقش مهمی دارد. همچنین وجود اسید لینولنیک در این دانه‌های خوراکی می‌تواند برای حفظ سلامت پوست و ایجاد تعادل هورمونی مفید باشد.
در ذیل تاثیرات مثبت برخی از این دانه‌ها ذکر شده است:
● بادام زمینی :خوردن بادام زمینی به مقدار ۵ بار یا بیشتر در هفته و هر بار ۲۸ گرم ، احتمال بروز دیابت نوع دوم را در زنان کاهش می‌دهد. بادام زمینی دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده‌، منیزیم و فیبر غذایی است که همگی خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهند. همچنین حاوی فیبر و منیزیم است که باعش کاهش مقاومت انسولین می‌شوند. وجود چربی امگا - ۳ نیز باعث حفظ سلامت سلول ها، نرمی پوست و نیز کاهش میزان کلسترول کلی در خون می‌شود. بادام زمینی منبع سرشاری از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید است که تاثیر مهمی در مبارزه با مواد سرطان زا دارند.
● گردو : بر اساس مطالعات انجام شده از سوی محققان ، گردو نه تنها کلسترول مضر را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی می‌شود که معمولا عامل بروز بیماری های قلبی - عروقی هستند. گردو منبع ویتامین E، آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم ، فولیک اسید و ویتامین B۶ است که در ساخت استخوان ها، تامین سلامت قلب و خون نقش مهمی دارند. روغن گردو نیز منبع غنی آلفا لینولئیک اسید (ALA) است که از گروه اسیدهای چرب غیراشباعاُمگا-۳ می باشد.
● بادام : سرشار از پروتئین و دارای ریزمغذی‌های مهمی از قبیل منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس،ویتامین B۲، نیاسین است . همچنین روغن بادام منبع غنی ویتامین E است که نقش ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی دارد. بادام شامل مقادیر زیادی کلسیم است و نیز می‌تواند در بهبود رشد استخوانی و جلوگیری از بروز پوکی استخوان موثر باشد. محققان کانادایی دریافته‌اند ، اگر افراد مبتلا به کلسترول بالا روزانه ۳۰ گرم بادام مصرف ‌کنند، میزان کلسترول مضر خون خود را تا ۴ درصد کاهش خواهند داد.